Australien update

Location: Wooduck hostel, kings cross, sydney, australien.
Hallå Sverige, var ett tag sedan den här bloggen fick sig en skymt av dagsljuset. Jag och Annis bor fortfarande kvar på samma hostel som vi gjort sedan vår ankomst till Sydney och ju längre vi stannar desto mer och mer känner jag hur svårt det här stället kommer bli att lämna. Från att ha tänkt "fuck this, aldrig i livet att jag ska bo såhär", har jag nu nått en punkt där jag faktiskt känner mig hemmastadd.

Sydney är för övrigt en helt underbar stad! Vackra byggnader överallt, ett underbart härligt klimat och öppna människor som inte tvekar en sekund i att ta kontakt med främlingar som mig. Imorgon har vi spenderat exakt två veckor här på andra sidan jordklotet och jag har under dessa två veckor hunnit med två olika jobb. Det första jobbet fick jag bara några dagar efter att ha anländt, ett servitrisjobb på Vessle restaurang i Darling Harbour. En riktigt fin restaurang placerad i Maquire Bank. Så ni kan ju säkert själva räkna ut att majoriteten av mina kunder var just bankmän. Dock hann jag inte jobba där länge alls innan det andra jobberbjudandet rullade in, ett jobberbjudande som var alldeles för bra för att tacka nej till!
Sagt och gjort, jag sa upp mig från restaurangen Vessle på en gång och jobbar nu med att göra reklam för en klänningsaffär som heter Clueless. De har två olika affärer här i Sydney och mitt jobb är helt enkelt att fyra timmar om dagen, sex dagar i veckan gå omkring i deras klänningar i olika gallerior och på Sydneys gator. Ett helt perfekt jobb för mig som inte vill jobba asset av mig, utan faktiskt vill hinna njuta av min vistelse också.

Imorgon är det Australia day och då är jag ledig! Vi kommer garanterat hitta på något roligt med vår kära familj från hostelet!! So long Sverige!




Kommentarer
Postat av: Lisse

alltså TACK att man äntligen får veta lite om vad ni sysslar med där borta ! Ni ser ut att ha det så jäkla bra, blir så himla avis!! Saknar er båda två jättebaouta mycket=) Puss!!

2010-01-25 @ 14:57:11
Postat av: storasyster

men gud vad kul:):):)vad duktig du är !blir nyfiken på kläderna, fota lite och lägg upp bilder så vi får se.

Njut av livet.miss u:)

2010-01-25 @ 23:54:22
Postat av: matilda

hahahaha alltså det är ju underbart! HELLTEN du som är klänningarnas prinsessa! vilket klockrent jobb! du som kan posera också! GRATTIS! så jäkla roligt! hur går det för anna? har hon fått nått jobb? KUL med updatering blonda och fina är ni också! gud vad jag saknar er! ha det bäst!

2010-02-01 @ 10:59:56
URL: http://matidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0